Denne maskine er kommet i min besiddelse, efter at min far i en 400 hestes brandert til en julefrokost, for 25 år siden købte den for 350 kr. (med papirer). Den bar ganske vist præg af at have stået udenfor i ca. 2-3 år uden at være kørt på. Den tidligere ejer havde dog taget tanken af og placeret den indenfor. Men resten af de ellers nydeligt forkromede dele havde desværre taget en del skade. 1 år efter købet blev den overgivet til undertegnede. Efter at fatter og jeg havde arbejdet på at fjerne alle de choppede dele og skaffet de originale via den blå avis. (i 1985 var det ikke noget problem, avisen bugnede med originale dele). Efter en sparsom renovering har jeg kørt på den i alle disse år, til stor glæde for mine børn. Kunne jeg ikke finde mine unger, så startede jeg bare og tro mig, max 15 cek efter var de der begge. Er i klar over at i mange år har jeg køre den samme aftentur 2 gange, for kors for en ballade det gav, når de så sammenlignede deres køretur med far, og de den aften ikke var helt ens.
De sidste år er det ikke blevet til meget kørsel da ledningsnettet var mørnet og for spændende at køre med, men her denne regnvåde sommer gik jeg så i gang, og har investeret en del i dele der umiddelbart overhovedet ikke kan ses, gummi, ledningsnet, filtre, kabler, og jo 2 brugte fælge.
Der er altid noget at justere på, noget der kan føles bedre, eller skilles af for nu at se hvorfor det egentlig virker, skulle man kede sig kan man jo altid skifte alle skruer ud med nogle i rustfri som man har brugt megen god til på at højglanspolere.......
|