Brugernavn : Steen Lysgaard

Navn : Steen Lysgaard
By : 7000 Fredericia

XS650 årgang : 1976


 

Denne maskine er kommet i min besiddelse, efter at min far i en 400 hestes brandert til en julefrokost, for 25 år siden købte den for 350 kr. (med papirer). Den bar ganske vist præg af at have stået udenfor i ca. 2-3 år uden at være kørt på. Den tidligere ejer havde dog taget tanken af og placeret den indenfor. Men resten af de ellers nydeligt forkromede dele havde desværre taget en del skade. 1 år efter købet blev den overgivet til undertegnede. Efter at fatter og jeg havde arbejdet på at fjerne alle de choppede dele og skaffet de originale via den blå avis. (i 1985 var det ikke noget problem, avisen bugnede med originale dele). Efter en sparsom renovering har jeg kørt på den i alle disse år, til stor glæde for mine børn. Kunne jeg ikke finde mine unger, så startede jeg bare og tro mig, max 15 cek efter var de der begge. Er i klar over at i mange år har jeg køre den samme aftentur 2 gange, for kors for en ballade det gav, når de så sammenlignede deres køretur med far, og de den aften ikke var helt ens.

De sidste år er det ikke blevet til meget kørsel da ledningsnettet var mørnet og for spændende at køre med, men her denne regnvåde sommer gik jeg så i gang, og har investeret en del i dele der umiddelbart overhovedet ikke kan ses, gummi, ledningsnet, filtre, kabler, og jo 2 brugte fælge.

Der er altid noget at justere på, noget der kan føles bedre, eller skilles af for nu at se hvorfor det egentlig virker, skulle man kede sig kan man jo altid skifte alle skruer ud med nogle i rustfri som man har brugt megen god til på at højglanspolere.......



Billed 1: Det delvist færdige resultat, mangler restaurering af tank, har talt med autolakerer om at give et nyt lag klarlak for at redde glansen, og så ville 2 nye sidedæksler til motoren pynte, da chromen er krakkeleret.

Billed 2: Efter sommerens renovering valgte jeg (som nødløsning) at male gaffelbenene. Da de tidligere havde været forkromet, og nu var så opkogte at de ikke stod til at redde. 4 lag grunder og 5 lag lak senere, syntes jeg faktisk at resultatet ikke er så dårligt endda. Overvejer faktisk at beholde det.

Billed 3: Ure og hus efter renovering og udskiftning af ledningsnet

Billed 4: 2 nye fælge fundet på e-bay, og sendt til Rudiges´s der velvilligt lagde postadresse til, og derved reducerede forsendelses omkostninger betragteligt. Jeg skulle alligevel derned for at hente en hel del stumper, primært gummidele.

Billed 5: efter omlakering påbegyndes montagen. Tip Læg motoren på siden og løft stellet ned over maskinen, det er meget nemmere. Nu er jeg så ved at være klar til at trække det nye ledningsnet.

Billed 6: Alle disse nylakerede stumper.....klar til at blive sat på, tro mig afterne blev lange

Billed 7: Noget på vej på......noget på vej væk.


 
Hvad andre har skrevet om motorcyklen/profilen.

Dato:Navn:By:Kommentar:Karakter:
01-19-2011Tim Christoffersen4171 GlumsøRigtig flot renovering - super pæn original cykel
08-08-2007Peter Rasmussen4000 Roskilde

Ser da rigtig godt ud. Du kan skrive under billederne via systemet.

MVH


Skriv din mening om motorcyklen/profilen, giv karakter, husk at udfylde grundoplysninger. Anstødende bemærkninger slettes af webmaster.

Grundoplysninger Din kommentar:
Dit navn:
Postnr. By:
Karakter:
Sikkerhed:
Skriv de 4 bogstaver i midten af yamaha: